Deze week hebben wij hard gewerkt aan de IEP toetsen. De toetsen van taalverzorging, technisch lezen en rekenen zijn inmiddels bijna afgerond. De kinderen doen goed hun best! Ook de hart en handen toetsen die laten nadenken over henzelf zijn inmiddels klaar.
Wij werken hard aan de rapporten die voor de voorjaarsvakantie mee naar huis gaan.
Op dinsdag heeft de klas een beloning gekregen. De kinderen mochten woensdag in pyjama naar school komen en een knuffeltje mee. In de middag hebben wij hier fijn mee gespeeld. De kinderen verzamelen in de klas een bandje als zij zich houden aan de klassenregels en als ons rijtje vol is dan mogen zij een beloning uitkiezen. Deze keer was het pyjamadag. De kinderen hebben genoten!
Donderdag hebben we extra geoefend met sprongen op de getallenlijn met groep 4. We zien dat de kinderen de sprongen nog erg lastig vinden. We gaan hier mee aan de slag, we worden superspringers!
We hebben vrijdag weer rekenspelletjes gedaan met groep 3 en 4, voor sormmige kinderen is het moeilijk om te verliezen, ook hier hebben we gesprekken over gehad. Maar over het algemeen is het heel gezellig!
In de klas hebben we de petten van de vreedzameschool opgehangen, de rode pet, de blauwe pet en de gele pet. Voor de kinderen is het belangrijk de gele pet op te hebben, dit is de pet die nadenkt over de win-win situatie. Hoe komen we beide tot een goede oplossing waar we beide succes mee hebben? Rood is voor boosheid en slaan en schoppen. Bij blauw geef je de ander altijd zijn of haar zin zonder aan jezelf te denken. We willen de kinderen laten nadeken over hun gedrag door te benoemen, welke pet heb je nu op? Helpt deze pet jou nu?
Agelopen week hebben wij de nieuwsbrief verzonden met de oproep voor valentijnskaartjes. We hebben nog maar 1 kaart ontvangen! Wij zouden graag alle kaarten uiterlijk vrijdag 9 februari op school hebben. Zouden jullie de verrassing nog even geheim willen houden zodat het ook echt voor iedereen een verrassing is op Valentijnsdag? Alvast bedankt!