De week van de nieuwe dingen!

We hebben het dit thema over Jagers en Boeren en Monniken en Ridders, maar waar zitten deze eigenlijk in de tijdlijn? En hoe lang is dat eigenlijk geleden? Deze week heeft groep ¾ een kijkje genomen in de tijdlijn op de Canon van Nederland. Maar was is dat toch nog moeilijk te begrijpen. Willen jullie thuis hier nog verder over praten? Neem dan gerust een kijkje op de website van de Canon van Nederland! https://www.canonvannederland.nl/

Wij merken dat steeds meer ouders iedere ochtend mee naar binnen komen met hun zoon of dochter. Wij willen de ouders van groep 3/4 vragen om afscheid te nemen van uw zoon of dochter op het schoolplein zodat wij de zelfstandigheid van de kinderen kunnen bevorderen.

Tijdens de inloopochtend of uitloopmiddag bent u van harte welkom om een kijkje te komen nemen in de school en in de klas!

We zijn in groep 3 en 4 aan het oefenen op vlot lezen. Goed en vlot lezen is heel belangrijk om ook te kunnen begrijpend lezen. We willen jullie vragen om thuis ook goed mee te oefen en elke dag uw kind 5 minuten te laten voorlezen! Dit mag natuurlijk ook met een gekke stem! Daag uw kind uit om elke keer meer bladzijdes voor te lezen. Hoeveel bladzijdes lezen jullie in een week?

Wij hebben nieuwe kapstokken in de school. Wij en de kinderen zijn er heel blij mee. Aan de achterkant worden de gymtassen opgehangen, en aan de voorkant de jassen, bovenin kunnen de tassen. Wat staat het netjes en opgeruimd!

Donderdag hebben wij tijdens thematijd zelf instrumenten gemaakt, in de tijd van de monniken en de ridders kon je deze ook niet kopen, maar moest je deze zelf maken. Met onze zelf gemaakte slag, tik en schut instrumenten hebben wij een heus muziekstuk gespeeld! ‘Het ballet van de kuikens in de dop’. Hier hebben we een kort filmpje ook van!

Vrijdag hadden we weer een rekenspelletjes circuit, groep 4 moest eerst nog een opdracht doen dus die kon maar 1 spel doen, maar groep 3 kon wel twee hele spellen doen! Wat fijn!

De tempotoets van de tafels is deze keer anders gemaakt dan vorige week, deze keer was er scoort tussen de 34 en 94 goede sommen in 4 minuten. In groep 4 moeten er in 4 minuten minimaal 80 sommen goed zijn, dus er moet nog goed geoefend worden! Volgende week is de tafeltoets van de tafels 1,2 en 5! Blijven jullie thuis mee oefen? In de bijlage zit weer een nieuwe tafelposter! En het nieuwe filmpje is deze: https://www.youtube.com/watch?v=JSp9uTaQsus

Fijn weekend!

msv 4 msv 4