Van buitenspelen tot Hunebedden

Op maandag ging de gymles helaas niet door. Juf Tessa was helaas ziek. Meerdere kinderen waren best teleurgesteld. In plaats van gym zijn wij lekker gestart met de vertelkring. Iedereen mocht wat vertellen over het weekend. Omdat juf Tessa ziek was hebben wij extra lang buiten gespeeld. Dat was geen straf met het mooie lenteweer, zie de foto’s.

Deze week ging de tekst van Nieuwsbegrip (begrijpend lezen) over het Eurovisie Songfestival. Wij hebben het gehad over Joost Klein en zijn lied Europapa. Dit lied hebben wij meerdere keer geluisterd. De kinderen zingen mee en kunnen lekker dansen (hakken) op dit lied. Dat ziet u op de actiefoto’s.

Verder oefenen wij de tafel van 1 deze week. En is de eerst tempotoets afgenomen! 100 sommen in 4 minuten! En er is tussen de 97 tot 100% gescoord! Wat een toppers! Volgende week doen we de tafel van 1 EN 2! Oefenen jullie mee? Een nieuwe tafelposter zit er in de bijlage.

Veters strikken blijft toch echt een terugkerende kwestie, blijven jullie thuis de kinderen herinneren dat ze moeten oefenen?

Donderdag hebben we tijdens thematijd gehad over Hunebedden. We hebben een verhaal gelezen uit de tijd van de jagers en de boeren en een Klokhuis aflevering gekeken. Daarna gingen we zelf hunebedden bouwen, wij hadden geen stenen op school, maar wel Lego, clicks, blokken en magneten. Er zijn mooie creaties gekomen! Dat is te zien op de foto’s.

De au-plaat en ei-plaat worden al goed geleerd dat zien we al in de klas! Mocht u nou niet de platen kunnen printen kunt u dat altijd laten weten, dan printen wij ze voor u!

Vrijdag hebben we kennisgemaakt met Snoopy en zijn vrienden. Snoopy en zijn vrienden komen terug in het lespakket ‘Wees lief voor jezelf’. In de bijlage zit een brief voor ouders en verzorgers. We hebben vandaag les 1 gedaan; het onderwerp was “Op wie lijk jij?” De kinderen hebben een tekening van zichzelf gemaakt in Snoopy karakters. En als ze nog tijd over hadden ook nog hun bijpassende karaktereigenschappen erbij geschreven. Elke vrijdag zullen wij een les gaan doen.

Ook waren er pittig wat kinderen die hun gymschoenen niet aan wilden. Willen jullie de schoenen allemaal weer even passen? Schoenen zijn veiliger dan blote voeten.

We kijken weer uit naar een nieuwe week! Fijn weekend!

hb 4 hb 4
hb 3 hb 3