Er wordt hard gewerkt in groep 3/4!

Deze week was een drukke week voor groep 3/4, de week was een dagje korter door de studiedag en zo’n week na de vakantie is altijd weer even wennen. Hoe ging het toch weer op school?

Deze week zijn we weer begonnen met de taal en rekenlessen. We leren over de keersommen en hoe dat nu precies werkt en we leren woorden met sch- juist schrijven.

Ook leren we de klok een uur vroeger en later te zetten met hele en halve uren. Oefenen jullie thuis met de klokken mee?

Ook leren we over de ou/ au woorden en ei/ ij woorden. Dit zijn weet woorden. Deze woorden staat in het au- verhaal en ei-verhaal en kunnen de kinderen terugvinden op de au-plaat en ei-plaat. Wij raden aan om de au-plaat en ei-plaat op een handige plek in huis te hangen bijvoorbeeld de WC. En dan elke dag een paar woordjes te oefenen. De verhalen en de platen zitten in de bijlage van dit bericht.

Groep 4 start volgende week voor het eerst met een tafel toets. We gaan de tafel van 1 doen. Zoals in de nieuwsbrief te lezen gaan we aan de slag met tafels de komende weken. Elke week geven we als huiswerk een tafel op en aan het einde van de week nemen we een tafeltoets af, de nieuwe tafel en de tafels ervoor worden dan getoetst. Het is de bedoeling dat we uiteindelijk zo snel mogelijk 100 sommen kunnen maken! Oefenen jullie mee? Achteraan bij de foto’s zit een filmpje met een liedje om de tafels goed te leren. Groep 3 mag deze natuurlijk ook luisteren en meezingen! (https://www.youtube.com/watch?v=JSYQCleqoiA)

In de bijlage zit ook een poster voor de tafels, deze kunt u ook bijvoorbeeld op de wc hangen met elke dag een opdracht. Roep de tafel van ... zo hard als je kunt. Roep de tafel van ... door elkaar etc. Maar er een feestje van om de tafels te oefenen.

Lees ook de nieuwsbrief nog even goed door, hier staan belangrijke zaken in voor de komende tijd.

Voor nu een fijn weekend!

IMG_4730 IMG_4730
IMG_4729 (1) IMG_4729 (1)
IMG_4728 (1) IMG_4728 (1)
IMG_4727 (1) IMG_4727 (1)