Weinig foto's veel gebeurd!

Deze week is er zo hard gewerkt in groep 3/4 dat er niet zoveel foto’s zijn gemaakt.

De kinderen van groep 3 zijn deze week gestart met het kralenrek. Met als moeilijke opdracht: hoeveel kralen zitten er onder de theedoek verstopt? Groep 3 kan al goed de kralen op het rek zetten.

De kralen op het kralenrek zijn de basis voor het leren uitrekenen van sommen!

Groep 4 heeft deze week herhalingslessen gedaan met rekenen, alles wat nog niet werd beheerst hebben we herhaald. De sommen op de getallenlijn gaan en al steeds beter. Sommen uit een verhaaltje (Hidde heeft 15 euro, Sanne heeft 8 euro hoeveel euro heeft Sanne minder dan Hidde?) was nog een pittige uitdaging. Hoe bereken je verschil (met een min en een plus som kan je dit doen)? En welke sommen horen hier dan bij. Bijna heel groep 4 had nog veel vraagtekens, hier gaan we mee aan de slag!

Ook zijn we deze week in groep 4 begonnen met begrijpend lezen lessen van Nieuwsbegrip, dit was even wennen, maar wat vonden de kinderen het leuk. Op donderdag ging de tekst over het lied ”Er staat een paard in de gang” van André van Duin. De kinderen vonden dit lied stiekem wel heel gezellig! We hebben goed keken wat het woordje refrein betekende in de liedtekst, want wat moet je dan nog een keer zingen?

Dinsdagmiddag was juf Lisa bij groep 3/4 in de klas, zij heeft met groep 3/4 raketten geknutseld, ze zijn ontzettend mooi geworden!

Vandaag was er verkleedfeest wat was een feetjes, ’s ochtends was er Kameleon’s got talent in de speelzaal. Dit hebben we in de klas doorgezet. Veel kinderen wilden een kunstje laten zien. Van Breakdancen tot zingen. Er was zelfs een kind van groep 4 die zei ”juf, mag ik mijn angst overwinnen? Ik wil graag een liedje zingen, maar ik vind het spannend”. En ze zong prachtig voor de hele groep. De hele groep heeft hard geklapt! Na het eten van heel veel pannenkoeken (gelukkig hadden andere klassen nog over want het leek of deze kinderen nooit te eten krijgen!) hebben we een circuitmiddag door de hele school gehouden, de kinderen konden spijkerbroekhangen, karaoke zingen, bouwen met blokken, Oudhollandse spelletjes doen, gezelschapsspelletjes doen en even rustig kleuren. Bedankt ouders die hebben geholpen! Het was een feestje vandaag!

We wensen jullie een fijn weekend!

vkf 12 vkf 12
vkf 11 vkf 11