IJspret en feestjes op school

Maandag hebben wij heerlijk geschaatst op de ijsbaan in Den Helder. Veel kinderen hebben geleerd hoe ze moeten schaatsen. De ijsbaan is nog open tot 7 januari 2024. Het is een leuk uitje om in de kerstvakantie te gaan schaatsen met uw zoon of dochter.

Dinsdag zijn wij gestart met de tweede advent viering. Daarna hebben wij hard gewerkt aan de gebruikelijke vakgebieden zoals rekenen, taal, spelling, lezen etc.

Groep 3 leerde deze week de l van lijm, de ou van hout en de uu van vuur lezen en schrijven. Wat vinden de kinderen het geweldig om te kunnen lezen. Dagelijks lezen wij uit een boekje en we zien de kinderen ondanks dat ze het soms moeilijk vinden toch genieten dat ze al steeds meer kunnen! Samen thuis lezen helpt hier ontzettend bij!

Met rekenen oefenen we in groep 3 de getallen tot en met 50. We zien dat veel kinderen deze getallen nog niet kennen. Belangrijk is deze thuis ook te oefenen. Samen tellen en de getallen laten zien hoe ze eruit zien kan hierbij helpen!

Groep 4 oefent met sommen op de getallenlijn uitrekenen, dit vinden ze leuk, maar nog best een inspanning

Ook hebben afgelopen donderdag geknutseld voor de eenzame ouderen. We hebben kerstkaarten gemaakt. Meer informatie over deze actie kunt u vinden op deze website: https://ouderenfonds.nl/kerstkaartenactie/

We hebben nu meer dan 100 leerlingen! Sam en Max waren samen de 100e! Dus mochten zij iedereen trakteren op een taartje. Wat een feest! De mannen hadden het er maar druk mee!

We vinden zelfredzaamheid van de kinderen erg belangrijk. De kinderen van groep 3 en 4 komen nog regelmatig naar ons toe met de vraag of wij hun veters kunnen strikken. De kerstvakantie is een mooi moment om dit thuis dagelijks te oefenen zodat ze na de vakantie allemaal hun veters kunnen strikken.

Volgende week donderdag staat de kerstviering op het programma. Informatie over de kerstviering is al eerder met u gedeeld via de Kwieb. Donderdagavond 21 december om 17.30 uur zal het kerstdiner op school plaatsvinden. Veel ouders en kinderen hebben zich al ingeschreven om een lekker hapje te maken. Als u zich nog wil inschrijven dan kan dat natuurlijk. De lijst hangt naast de deur of u kunt reageren onder het bericht.

De kinderen mogen op hun allermooist verkleed/ gekleed komen tijdens het diner.

taart taart
100e leerling 3 100e leerling 3