Van Sint naar kerst in groep 3/4

De Sinterklaasviering was heel gezellig. Op 5 december is Sinterklaas weer vertrokken naar Spanje en inmiddels is onze klas al helemaal in de kerstsfeer. Een knusse tijd breekt aan.

Zoals eerder was te lezen in onze berichten krijgen de kinderen van groep 4 huiswerk mee. De kinderen moeten voor 19 december de volgende woorden uit het hoofd geleerd hebben:

Hij, zij, wij, klein, meisje, kijkt, dijk, drijfnat, pijn, plein, eikel, kwijt, lijm, lijst, rij, bijl, klei, dweil, trein en zeil.

U kunt de woorden met uw zoon of dochter oefenen door de woorden in een zin te zeggen, bijvoorbeeld: Hij loopt naar het plein. Schrijf op plein

Het ei-verhaal kan de kinderen helpen om de woorden te onthouden.

De woorden worden getoetst in de klas middels een dictee.

De kinderen van groep 3 hebben deze week weer twee nieuwe klanken geleerd. De kinderen hebben de eu van jeuk geleerd en de ie van ziek.

Wij oefenen in de klas hard met het leren lezen van woorden en zinnen. Het is belangrijk dat de kinderen ook thuis oefenen met leren lezen. Lezen jullie thuis mee? Zo leren de kinderen vlot lezen.

Donderdag waren wij al heerlijk in de kerststemming. De kerstboom staat en er zijn veel gezellige lichtjes te vinden bij de ramen. De kinderen hebben donderdag hun eigen kerstboomhanger gemaakt, we hebben samen succescriteria opgesteld en aan de hand daarvan hebben ze gecontroleerd of hun hanger klaar was. Ze vonden het leuk om te doen.

Vrijdag hadden wij een rekencircuit. In kleine groepjes gingen wij met rekenspelletjes aan de gang. Winnen en verliezen is voor iedereen nog niet even makkelijk, maar er werd goed gewerkt!

kerst 3 kerst 3
kerst 2 kerst 2