Doorzetten in groep 3/4

Wat is deze week weer omgevlogen! De tijd ging zo snel, dat het weekbericht ietsje later is!

Deze week is het Sinterklaasjournaal van start gegaan. Wij kijken iedere dag het Sinterklaasjournaal in de klas. Ook proberen wij “speculasies” te kijken. Dat is een programma over het Sinterklaasjournaal, dat op zaterdag uitgezonden wordt. Er wordt flink gespeculeerd!

Verder hebben de kinderen deze week gewerkt aan Nieuwsbegrip (begrijpend lezen op de computer). De les ging deze week over de eilandengroep Tuvalu. Een eilandengroep dat langzaam verdwijnt in de zee. De kinderen vonden dit een heel interessante les, de betrokkenheid was groot.

De sprongen vooruit spellen hebben wij ook gespeeld deze week. De kinderen moesten getallen t/m 100 zo snel mogelijk op volgorde leggen van klein naar groot. Het groepje dat als eerste klaar was had gewonnen. We mochten ook legaal gokken in onze klas! Met het spel ‘gok een hok’ deze was nog een flinke uitdaging, maar wat was iedereen aan het doorzetten!

Donderdag kwam de bibliotheek in de klas met een grote knuffelbare Harry! Harry zoekt een huis kenden de kinderen van vorig jaar nog erg goed, en nu mochten ze echt op zoek naar Harry’s huis met de Blue-bot! Zoek de juiste weg en niet door de bosjes, dit was nog een uitdagende opdracht! Op een echte Ipad mochten de kinderen de code van het verhaal kraken. Ze konden de bladzijdes inscannen en dan werd het verhaaltje voorgelezen, maar wat is nu de goede volgorde van het verhaal? De code was uiteindelijk door een groepje gekraakt!

Vrijdag hebben met de gymles een shuttle run test gedaan, met hindernissen. De kinderen moesten leren doorzetten als het moeilijk werd, maar luisteren naar hun lichaam als het echt niet meer ging. Wat een doorzetters hebben wij in onze klas!

Bibliotheek 12 Bibliotheek 12
Harry en Vera Harry en Vera