Van proberen kunnen we leren!

Wauw Wat is er veel gedaan in groep 3/4!

De kinderen uit groep 3 hebben weer nieuwe letters geleerd en groep 4 is bezig het alfabet te leren. Het is nog best lastig dat de klanken uit groep 3 niet allemaal in het alfabet terugkomen!

We hebben de kinderboekenweek geopend met een filmpje en foto’s van de juffen en meester thuis. Wie wonen daar allemaal en hoe ziet hun huis eruit? Dit vonden de kinderen geweldig en het filmpje moest bijna elke dag wel nog even bekeken worden.

We hadden ook nog een avontuur! Het digibord ging stuk. En in dit digitale tijdperk kunnen de kinderen bijna niet meer zonder! Gelukkig heeft juf Yvonne een mooie tijdelijke oplossing gemaakt door het verrijdbare digibord ervoor te zetten! Het ziet nu een beetje gek, maar het werkt heel goed! Hopelijk komt er binnenkort een nieuw digibord zodat het weer netjes ziet in onze klas!

We zijn al druk bezig voor de kinderboeken week! Er zijn al mooie tekeningen gemaakt voor de gouden griffel en we hebben ook een begin gemaakt aan de muurkrant over ons droomhuis waar we lekker hebben geknipt en geplakt vanuit tijdschriften. Er is al een mooi begin gemaakt. Er werd goed nagedacht over meubilair dat nodig was om in een huis te kunnen wonen. Een van de leerlingen vond ook de Dreft erg belangrijk!

We zijn nog op zoek naar leuke foto’s van de kinderen thuis. We hebben de eerste al ontvangen en geprint. Een familiefoto aan tafel is leuk om te zien mocht dat lukken!

Groep 3 en 4 hebben ook geoefend met het meten in de klas. Wat is er precies een meter? We zijn er ook achtergekomen dat Mandy uit groep 1/2 toch net even groter was dan een meter! Dat vonden ze nog lastig om te zien!

We hebben vandaag ook gesproken over de leerkuil. Leren gaat niet altijd vanzelf. En je gaat vaak de leerkuild oor. Als je dan bij het muurtje komt heb je gereedschap nodig om dat muurtje te doorbreken of over te gaan. De kinderen konden al benoemen wanneer zij zelf vandaag door de leerkuil waren gegaan.

Wij wensen jullie weer een fijn weekend!

Muurkrant 4 Muurkrant 4
Meten 1 Meten 1