Een nieuwe beginsituatie

Wat ontzettend fijn dat de leerlingen vanaf deze week weer in de klas zitten; met elkaar lachen, kletsen, spelen en leren. Ervaring delen of ‘gewoon’ weer de draad oppakken. Mensen in het algemeen, maar kinderen zeker, zijn veerkrachtig en flexibel. We vinden het jammer dat er veel gesproken wordt over achterstanden. Wij kijken naar het kind; naar de ontwikkelingen (ook juist) door de afgelopen periode. Alles wat je aandacht geeft groeit, thuis en op school. De wereld heeft niet stilgestaan. Thuis is hard gewerkt; door leerlingen, door ouders, door leerkrachten en onderwijsondersteuners. Ook nu wordt hard gewerkt; aan de groepsdynamiek, aan het welbevinden en het leren van en met elkaar. Er is sprake van een nieuwe beginsituatie en van daaruit gaan we verder. Wij kijken naar het kind, want kinderen leren tellen is goed, maar kinderen leren wat telt is nog beter.

Nieuw beginsituatie Nieuw beginsituatie